Strona 1 z 1

Regulamin Forum

Post: 28 wrz 2013, 00:35
autor: zks_admin
W celu uzyskania dostępu do Forum dla Klubowiczów - wymagana jest rejestracja konta oraz zweryfikowanie członkostwa na podstawie ważnej legitymacji klubowej.
Konto zostanie aktywowane po weryfikacji podanego przy rejestracji numeru legitymacji członkowskiej przez Biuro Klubu ZKS Warszawa.
Zespół administracyjny i właściciel forum zastrzegają sobie prawo do zmiany nieprawidłowej lub niepełnej nazwy użytkownika.
Na forum „Forum ZKS Warszawa” obowiązującą nazwą użytkownika jest pełne imię i nazwisko, zgodnie z listą członków ZKS Warszawa.


ZKS Warszawa nie odpowiada za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum przez Użytkowników. Nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za użyteczność, dokładność i kompletność jakiejkolwiek wypowiedzi.

Treść wypowiedzi wyraża opinię jej autora. Jeśli z jakichś przyczyn stwierdzisz, że czyjaś wypowiedź Ci nie odpowiada, łamie zasady korzystania z Forum lub obowiązującego w Polsce prawa, możesz poinformować o tym Administratora, używając przycisku "Raportuj" zamieszczonego pod każdym postem. ZKS Warszawa jako Administrator Forum dba o porządek i zgodność wypowiedzi z zasadami korzystania z Forum i robi w miarę możliwości wszystko, aby po otrzymaniu stosownej, wiarygodnej informacji usuwać niezgodne posty.

Zgadzasz się nie używać Forum do zamieszczania materiałów, które są fałszywe, obraźliwe, niedokładne, wulgarne, obsceniczne, wzmagają nienawiść, zastraszają, profanują wartości, grożą, ingerują w czyjąś prywatność lub łamią obowiązujące prawo.

Zgadzasz się również nie zamieszczać materiałów chronionych prawem autorskim, chyba że dysponujesz prawami do nich lub zamieszczenie tych materiałów nie stanowi naruszenia praw autorskich.


Zasady korzystania z Forum:

Aby zachować porządek i miłą atmosferę na Forum, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:

Na Forum nie umieszczamy komentarzy lub odnośników (linków) do stron internetowych, które naruszają prawo, w szczególności:

  • zawierają wulgaryzmy,
  • zawierają treści pornograficzne,
  • propagują alkohol,
  • propagują narkotyki i inne środki odurzające,
  • obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby,
  • obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie,
  • przyczyniają się do łamania praw autorskich,


Ponadto nie zamieszczamy komentarzy, które:
  • są bezpośrednimi atakami na interlokutorów,
  • zawierają odnośniki (linki) do stron www naruszających prawo lub dobre obyczaje,
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe,
  • są reklamami,
  • są spamem,
  • nawołują do agresji,
  • są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej.


Nie obrażamy innych forumowiczów.

Wątki należy zakładać w odpowiednich dla nich działach, w przeciwnym razie będą przenoszone do właściwych.
Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i jednoznacznie określać treść wątku.
Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na Forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na Forum – opcja "Szukaj" w menu Forum).
Dla dyskusji na tematy dowolne przeznaczone są odpowiednie działy (w opisie działu umieszczona jest stosowna informacja).

Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska czy służące wyłącznie do nabijania postów będą usuwane lub przenoszone do działu "Śmietnik".
Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.

W wypowiedziach staramy się używać poprawnej polszczyzny. Nie piszemy dużymi literami, nie używamy naprzemiennie wielkich i małych liter (tzw. nowomowa internetowa, poke-pismo).

Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.

Należy unikać animowanych awatarów (obrazków pod loginem), a także animowanych obrazków w podpisach (sygnaturach) – chyba że animacja jest bardzo dyskretna i nie kłuje w oczy.
Avatar powinien "ważyć" najwyżej 20 kB, w przeciwnym razie zostanie usunięty.
Sygnatura (podpis) powinna być nie wyższa niż 150 pikseli oraz nie szersza niż 700 pikseli, a łączna waga obrazków w sygnaturze nie może przekraczać 100 kB. Podpisy nie spełniające tych warunków będą usuwane.
Zabronione jest tzw. nabijanie postów (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mających na celu jedynie zwiększenie "rangi" na Forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają ostrzeżenie.

Zabronione jest podszywanie się pod administratorów Forum, w szczególności używanie takich awatarów czy podpisów, jak "Administrator", "Moderator" czy "ZKS Warszawa".

Dozwolone jest jedynie reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych. Strony prywatne, na których widnieją reklamy Google AdSense, także mogą zostać uznane za komercyjne. Odnośniki do stron komercyjnych poza wydzielonym działem będą usuwane – także z podpisów. Zabronione jest bezpośrednie reklamowanie forów internetowych, nawet jeśli na forach tych nie są wyświetlane reklamy.

Reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych jest dozwolone, jednak odnośnik do takiej strony wolno podać tylko raz (dozwolone jest umieszczenie odnośnika do własnej strony w podpisie). Odnośniki powtarzające się w krótkich odstępach czasu w różnych wątkach będą usuwane.

W przypadku znalezienia wątków naruszających zasady korzystania z Forum (np. zawierających odnośniki do warezów, cracków czy stron zawierających treści pornograficzne) prosimy o poinformowanie Administratora.

Za łamanie zasad korzystania z Forum będą przydzielane ostrzeżenia. Trzecie ostrzeżenie jest równoznaczne z blokadą konta na okres jednego miesiąca. Konta forumowiczów notorycznie łamiących zasady korzystania z Forum będą blokowane bezterminowo.

Użytkownik publikujący swoje wypowiedzi na Forum niniejszym upoważnia nieodpłatnie ZKS Warszawa do:

  1. zapisywania publikowanych wypowiedzi w pamięci komputera,
  2. obróbki cyfrowej celem dostosowania ich do wymogów forum,
  3. publikowania i rozpowszechniania nadesłanych przez Użytkownika wypowiedzi w sieci Internet,
  4. wytwarzania określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową w dowolnym formacie,
  5. rozpowszechniania wypowiedzi na każdym nośniku audiowizualnym, a w szczególności na nośniku magnetycznym oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, jak również w postaci drukowanej,
  6. umieszczania wypowiedzi w bazach danych.